matalebetalaei

خواص آویشن

1.درمان آکنه:
آویشن دارای خواص ضد باکتری فوقالعاده ای است و برای مبارزه با باکتری های که باعث آکنه در پوست میشود مفید است. آویشن اغلب به عنوان یک ماده در کرم های آکنه و شستشوی صورت استفاده میشوند.
2. حفظ سلامت پوست از خواص آویشن:
آویشن با از بین بردن باکتری های که باعث ایجاد مشکلات پوستی مختلف میشوند ، در حفظ سلامت پوست کمک میکنند.روغن آویشن را میتوان با آب رقیق کرد و به عنوان یک تونر پوستی استفاده کرد.این یک تونر پوستی ملایم است و میتوان برای انواع پوست ها استفاده کرد.
3. درمان پای ورزشکاران از خواص آویشن :
خواص ضد قارچی آویشن برای درمان پای ورزشکاران مفید است.
خواص و مزایای آویشن برای مو:
سالهای مدیدی است که آویشن به خاطر مزایایش برای مو شناخته شده است.روغن اسانس آویشن باعث رشد مو میشود و با مشکلات مختلف مو مبارزه میکند.
4.تحریک رشد مو با آویشن:
مواد مغذی موجود در آویشن به فولیکول های مو برای رشد کمک میکند.گردش خون کف سر را افزایش میدهد.مخلوط روغن زیتون و روغن آویشن را به پوست سر بمالید که باعث رشد مو و سالم تر شدن براقی موها میشود.
5. درمان ریزش مو با آویشن:
استفاده از روغن آویشن به تنهایی یا با سایر مواد دیگر میتواند موهای شما را ضخیم و درخشان کند و از ریزش آن نیز جلوگیری کند.

6. درمان شوره سر با آویشن:
با توجه به خواص ضد باکتریایی ، میتواند پوست سر را تمیز کند و در درمان شوره سر موثر میباشد.این گیاه اغلب به عنوان یک عنصر در شامپو یا نرم کننده ها مورد استفاده قرار میگیرد.
لازم به ذکر است که 2 گونه اصلی آویشن قرمز و سفبد وجود دارد.استفاده بیش از حد از نوع قرمز آن باعث تحریک پوست سر میشود. پس توصیه میشود که از نوع سفید آن استفاده کنید.
مزایای سلامتی آویشن و خواص آن برای درمان بیماری ها:
این گیاه معطر ارزش دارویی دارد و از بسیاری جهات برای سلامتی شما مفید است.
7. خواص ضد التهابی آویشن:
خواص ضد التهابی آویشن در جلوگیری از التهاب مزمن در بدن موثر است و میتواند کمک کند تا از شر مشکلات آکنه خلاص شوید.
8. درمان سوء هاضمه از خواص آویشن:
چای آویشن به منظور تقویت هضم خوب و کاهش گاز و نفخ شناخته شده است. همچنین حاوی روغن های میباشد که می تواند زخم معده را درمان نکند.

9.درمان اختلالات تنفسی از خواص آویشن:
خواص آنتی سپتیک و انتی بیوتیک آن ، یک درمان موثر برای مشکلات تنفسی مانند سرفه و برونشیت و همچنین گلو درد و سر درد میباشد.شما میتوانید چای آن را مصرف کنید و برای شیرین کردن آن از عسل استفاده کنید.
مصرف منظم این چای برای سلامتی بسیار مفید است.
10. سلامت استخوان از خواص آویشن:
آویشن یک منبع عالی از ویتامین K ، آهن ، کلسیم ، و منگنز است.این مواد معدنی نقش مهمی در سلامت ، رشد و تراکم مناسب استخوان ها و کاهش مشکلات استخوانی ایفا میکند.
11. مزایای قلبی و عروقی آویشن:
این گیاه به دلیل اثرات آنتی اکسیدان و ضد التهابی که دارد از التهاب مزمن جلوگیری میکند که یکی از علل عمده بیماری های قلبی میباشد. رگ ها و شریان ها ، و فشار خون را کاهش میدهد و قلب را تقویت میکند.در کل یک تونیک بسیار عالی برای بهبود سلامت قلب میباشد ، زیرا قلب را قادر میسازد تا کارامد تر عمل کند.
12. کنترل فشار خون با آویشن:
عصاره این گیاه به دلیل غنی بودن از پتاسیم در کنترل فشار خون و ضربان قلب نقش مهمی دارد.
13. درمان گرفتگی های عضلانی از خواص آویشن:
یکی از مهمترین مزایای آویشن ، اثر بخشی آن در درمان گرفتگی عظلات قائدگی و سایر اسپاسم در بدن است.
14. بهبود بینایی با آویشن:
آویشن غنی از ویتامین A میباشد که این ویتامین به از بین بردن بیماری های مربوط به چشم ( به جز مشکلات مربوط یه شبکیه چشم ) کمک میکند.

+ نوشته شده در يکشنبه 25 فروردين 1398ساعت 17:06 توسط matalebetalaei | | تعداد بازدید : 4

خواص لوبیا سبز


لوبیا سبز دارای مقدار قابل توجهی آنتی اکسیدان است و حتی دارای مزایای قلبی عروقی می باشد. لوبیا سبز ،منبع غنی از چربی های امگا 3 است.

یک فنجان لوبیا سبز (حدود 100 گرم) شامل 31 کالری، 7 گرم کربوهیدرات، 3 گرم فیبر، 3 گرم قند، 2 گرم پروتئین و بدون چربی می باشد. لوبیا سبز منبع غنی ویتامین A ، C و K می باشد. لوبیا سبز همچنین شامل فولات تیامین، ریبوفلاوین، 10 درصد اسیدفولیک و 6 درصد آهن می باشد.

مزایای سلامتی لوبیا سبز:

1. مزایای ویتامین K:

ویتامین K نقش مهمی در لخته شدن خون دارد و زخم را بهبود می بخشد. همچنین استخوان ها را در سالمندان محکم و قوی حفظ می کند.

2. مزایای ویتامین C از خواص لوبیا سبز:

ویتامین C یک منبع عالی از آنتی اکسیدان ها است ،که به کاهش واکنش های رادیکال آزاد کمک می کنند. این واکنش های رادیکال های آزاد، منجر به فرآورده های جانبی و فرآیندهای می شوند که ممکن است سرطان زا باشند.آنتی اکسیدان های موجود در لوبیا سبز ،برای بدن بسیار مفید هستند.



3. لوبیا سبز دارای کالری کم است :

لوبیا سبز تازه کالری بسیار کمی دارد. بنابراین، افرادی که به کالری ها بسیار حساس هستند، نیازی به نگرانی ندارند و می توانند آنها را در مقادیر زیادی مصرف کنند.همچنین حاوی مقدار کمی سدیم، چربی اشباع شده و کلسترول هستند.



4.لوبیا سبز غنی از فیبر:

لوبیا سبز، منبع غنی از فیبر رژیمی است. الیاف رژیمی مزایای سلامتی زیادی را به همراه دارند.فیبر برای افراد مبتلا به مسائل گوارشی تجویز می شود. میزان فیبر در لوبیا سبز، به پیشگیری و درمان یبوست، هموروئید و دیورتیکولوز کمک می کند.میزان فیبر بالا در لوبیا سبز به حفظ سطح کلسترول و قند بدن کمک می کند.



5.لوبیا سبز از منابع فولات:

لوبیا سبز همچنین منبع خوبی از فولات است، که برای تقسیم سلولی و سنتز DNA مفید هستند.غذاهای غنی از فولات برای زنان در دوران بارداری نیز مفید هستند.تعدادی از ویتامین هایی، مانند؛ نیاسین و تیامین که در لوبیا سبز موجود است، منبع خوبی از مواد مغذی هستند که به جلوگیری از عفونت های زیادی در بدن کمک می کنند.



6. حفظ سلول و مایع بدن از خواص لوبیا سبز:

پتاسیم موجود در دانه های سبز به بدن کمک می کند تا سلول های بهتری تولید کند و حرکت مایع بدن را حفظ می کند.



7. کنترل بیماریهای قلبی عروقی و فشار خون با لوبیا سبز:

میزان پتاسیم لوبیا سبز نیز در کنترل فشار خون و سایر بیماری های مرتبط با قلب موثر است.

8. تاثیرات ویتامین A از فواید لوبیا سبز:

ویتامین A موجود در سبزیجات سبز در تهیه آنتی اکسیدان ها و همچنین در تولید ترکیباتی که مانع از پیری می شوند، موثر هستند.



9. تاثیر منگنز از خواص لوبیا سبز:

موجودی منگنز در لوبیا سبز به عنوان عاملی برای آنتی اکسیدان ها در عمل آزاد سازی رادیکال کمک می کنند. لوبیا سبز تمایل دارد که شما را متناسب و سالم نگه دارد.



10.مصرف لوبیا سبز برای پیشگیری از سرطان:

لوبیا سبز، حاوی مقدار زیادی کلروفیل است ؛ ممکن است اثرات سرطان زایی آمین های هتروسیلیکلی را که هنگام کباب کردن گوشت در دمای بالا ایجاد می شود، را بتواند متوقف کند.افرادی که غذاهای کبابی را ترجیح می دهند، باید آنها را با سبزیجات سبز ترکیب کنند، تا این خطر کاهش یابد.

+ نوشته شده در سه شنبه 23 بهمن 1397ساعت 12:25 توسط matalebetalaei | | تعداد بازدید : 19

کاهش کلسترول بد خون با 7 ماده ی غذایی

1. کاهش کلسترول بد خون با روغن زیتون

روغن زیتون دارای آنتی اکسیدانی است که کلسترول بد یعنی همان LDL را کاهش داده و کلسترول خوب یعنی همان HDL را بدون تغییر باقی می کذارد.

مصرف روزانه 2 قاشق غذا خوری روغن زیتون بسیار برای سلامت قلب مفید خواهد بود. بهتر است در رژیم غذایی خود روغن زیتون را با انواع سس ها و افزودنی های جابه جا کنید تا سالم تر باشید.


2. کم کردن کلسترول بد خون با آب پرتقال

آب پرتقال علاوه بر داشتن ویتامین سی که برای یلامت قلب مفید است می تواند کلسترول خون شما را نیز کاهش دهد.


3. تاثیر دوغ در کاهش کلسترول بد خون

دوغ های بدون گاز و البته خانگی که با ماست کم چرب تهیه می شوند برای سلامت قلب و کاهش کلسترول بسیار توصیه می شوند. ماست به عنوان یکی از مواد غذایی سرشار از آنتی اکسیدان به روند کاهش کلسترول بد خون سرعت می بخشد.

4. کنترل کلسترول بد خون با مصرف بادام و گردو و مغزهای دیگر

مغزها به میزان قابل توجهی دارای اسیهای چرب هستند و برای سالم ماندن رگ ها و سلول های قلب بسیار عالی می باشند. این اسید های چرب به راحتی کلسترول و تری گلیسیریدهای جریان خون را کم میکنند.

بادام، فندق، پسته، دانه های کاج و گردوی امریکایی از دیگر مغزهای پرچربی هستند که کلسترول را کم می کنند و باید مانند میوه ها به صورت خام خورده شوند.


5. کاهش کلسترول بد خون با مصرف بلغور جو دو سر

بلغور جو دوسر سرشار از نوع خاصی از فیبراست که LDL خون را کاهش می دهد.

این غذا را بهتر است به صورت ارگانیک و شیرین نشده صبح ها با شیر مصرف کنید. مصرف 1 و 1/2 پیمانه از آن 6 گرم از این فیبر را به بدن منتقل می سازد..


6. آووکادو میوه ای بی نظیر برای کاهش کلسترول بد خون

آواکادو میوه ای است که متاسفانه در کشورهای آسیایی زیاد از ان استفاده نمی شود در حالی که این میوه حاوی اسید اولئیک است که می تواند مانع ترکیب چربی و کلسترول در سلول شود. علاوه بر این سرشار از بتا سیتوسترول است که جذب کلسترول در روده را متوقف می کند.

آووکادو به دلیل افزایش جذب آنتی اکسیدان های ضد بیماری موجود در میوه ها و سبزی ها معروف هستند بنابراین توصیه می شود آن ها را به سالاد و دیگر وعده های غذایی اضافه کنید.


7. ماهی و روغن های حاوی امگا 3 موثر در کاهش کلسترول بد خون

این دسته از مواد غذایی سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند که فشارخون را کاهش داده، لخته های خون را کم کرده و کلسترول و آل دی آل را پایین می آورد.

مصرف ماهی برای تمام افراد مبتلا به بیماری های قلب و فشار خون توصیه می شود و این نوع غذا یکی از بهترین مواد غذایی برای تمام رده های سنی می باشد.

+ نوشته شده در سه شنبه 23 بهمن 1397ساعت 12:25 توسط matalebetalaei | | تعداد بازدید : 16